مقالات

مقایسه شیرآلات اهرمی و لمسی

مقایسه شیرآلات اهرمی و لمسی

شیرآلات در انواع و اقسام، توسط برندهای معتبر و سرشناس، تولید و روانه بازار می‌‌شوند. شیرآلات صنعتی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارآلات و تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره هستند، که هر کدام  کاربرد خاصی دارند. شیرآلات یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در هر منزلی است که می تواند از نظر مکانیزم عملکرد به شیرآلات اهرمی و لمسی دسته بندی شوند. دانستن بهترین جنس شیرآلات و مکانیزم عملکرد، مزایا و معایب انواع آن‌ها، شما را هنگام خرید راهنمایی می‌کند. با خونه ابزار همراه باشید تا با شیرآلات اهرمی و لمسی و مزایای استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی، نسل جدیدی از شیرآلات بهداشتی هستند و برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی عمومی کاربرد بسیاری دارند. برای استفاده از این نوع شیرآلات، نیازی به تماس دست با شیر نیست و علاوه‌بر رعایت بهداشت، باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب نیز می‌شود. در شیرآلات لمسی، جریان آب با کوتاه‌ترین لمس شیر توسط  دست کاربر قطع و وصل می‌شود. شیرآلات لمسی، برای نصب در آشپزخانه‌ها انتخاب مناسبی هستند.

مزایای شیرآلات لمسی

مدل‌های شیرآلات لمسی بسیار شیک و مینیمال هستند چون دسته اهرمی از آنها حذف شده است به همین خاطر جلوه بهتری گرفته است. علاوه‌بر این در آشپزخانه بسیار کاربردی هستند؛ زیرا که اگر کف دست شما کثیف باشد، می‌توانید با پشت دست خود محل معینی از شیر را لمس کنید و جریان آب را باز و بسته کنید. اما اگر عملکرد و مکانیزم شیرآلات لمسی دچار مشکل شود تعمیر آن نیاز به هزینه زیادی دارد و باید به کارشناسان خبره مراجعه کنید. 

شیرآلات اهرمی

رایج ترین نوع شیرآلات، شیرآلات اهرمی هستند که در طرح‌ها و رنگ‎های مختلفی طراحی و تولید می‎شوند. قیمت شیرآلات اهرمی بسیار متفاوت است و می‌توانید بر اساس بودجه خود متناسب‌ترین شیر اهرمی را خریداری کنید. ساختار و مکانیزم شیرآلات اهرمی با مدل‌های کلاسیک فرق دارد. در شیرآلات اهرمی، قطعه ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است. کارتریج دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بندی شده اند. با حرکت دادن دسته اهرمی شیر، سرامیک‌های کارتریج در راستای افقی بر روی یکدیگر می‌لغزند و مجراهای خروجی آب در سطح سرامیک‌ها باز و بسته می‌شوند. شیرآلات اهرمی دارای یک دستگیره اهرمی هستند که با حرکت دادن آن به بالا و پایین جریان آب قطع و وصل می‌شود و با حرکت دادن آن به چپ و راست دمای آب گرم و سرد می‌شود. کار با شیرآلات اهرمی ساده‌تر است و این نوع شیرآلات دوام بسیار بالایی دارند. در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلال، قطعات آن به راحتی در بازار یافت می‌شوند و تعمیر آنها به سرعت انجام می‌گیرد.

 

مزایای شیرآلات اهرمی

تنظیم دما و فشار آب در شیرهای اهرمی راحت‌تر است و کودکان و سالمندان به آسانی می‌توانند با شیرآلات اهرمی کار کنند. اما بعضی افراد ممکن است به شیرآلات کلاسیک و تنظیم آب با دستگیره پیچی عادت کرده باشند و شیرآلات اهرمی باب میلشان نباشد. دامنه قیمت شیرآلات اهرمی بسیار متنوع است، و شیرآلات ارزان تا شیرآلات لوکس را شامل می‌شود.

کلام پایانی

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، انواع شیرآلات بهداشتی به بازار عرضه شده است. انتخاب از میان انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی به جنس، کیفیت، گارانتی، کاربرد و قیمت شیرآلات بستگی دارد. هر یک از انواع شیرآلات اهرمی و لمسی مکانیزم عملکرد خاص و مزایا و معایب گوناگونی دارند. امروزه در هنگام خرید شیرآلات با تنوع گسترده ‌ای از انواع شیرآلات رو به رو هستیم که هر کدام مکانیزم عملکرد و کاربرد متفاوتی دارند. فروشگاه لوازم بهداشتی خونه ابزار با ارائه انواع شیرآلات لمسی و اهرمی، هنگام خرید شیرآلات شما را راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *