دسته‌بندی نشده

آموزش نصب فلاش تانک مهر (سیفون توالت)

آموزش نصب فلاش تانک مهر (سیفون توالت)

در سرویس‌های بهداشتی بعد از نصب توالت‌های فرنگی یا ایرانی، مهم‌ترین کاری که باید انجام شود نصب فلاش تانک مهر است. فلاش تانک، وسیله‌ای ضروری در هر سرویس بهداشتی است که  اصلی‌ترین وظیفه آن جمع آوری و تخلیه آب به منظور تمیز کردن و شستن کاسه توالت و حذف آلودگی‌ها و مواد زائد از سطح آن می باشد. مدل‌های متنوع و متفاوتی از فلاش تانک‌ها ساخته شده است که هر کدام به روش‌های نصب منحصر به خودش را دارد. با خونه ابزار همراه باشید تا با آموزش نصب فلاش تانک مهر آشنا شوید.

آشنایی با انواع روش نصب فلاش تانک مهر

راه اندازی و نصب فلاش تانک مهر به دو روش توکار (دکمه ای) و روکار(دیواری) انجام می‌شود. نصب فلاش تانک روکار که در آن با کشیدن زنجیر آب تخلیه می‌شود، شما می‌توانید تمام اجزای فلاش تانک مهر را مشاهده کنید چون که این قطعات همچون شیر اتصال و مخزن بر روی دیوار نصب شده و از این رو قابل رویت هستند. اگر سرویس بهداشتی شما فضای زیادی ندارد و قصد استفاده از فلاش تانک مهر دارید، بهتر است از نوع توکار آن استفاده کنید. با نصب فلاش تانک توکار، آب به وسیله دکمه یا کلید، تخلیه می‌شود. ارتفاع نصب فلاش تانک توکار، معمولاً 180 سانتی متر از کف زمین فاصله دارد و لوله کشی آن در داخل دیوار قرار می‌گیرد و به همین خاطر قابل مشاهده نیست و فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند.

آموزش نصب فلاش تانک روکار

برای آشنایی با نحوه نصب فلاش تانک روکار، علاوه‌بر مطالعه دفترچه آن می‌توانید از روشی که در ادامه توضیح می‌هیم فلاش تانک را راه‌اندازی کنید. فلاش تانک‌های روکار قدمت بیشتری نسبت به فلاش تانک‌های دکمه‌ای دارند و در ارتفاع بالا، پایین و متوسط می‌توان آن‌ها را نصب کرد. برای نصب لوله فلاش تانک روکار پیش از هر کاری، ابتدا باید قطعات آن را بر روی مخزن سوار کنید؛ برای این کار پمپ تخلیه را داخل مخزن به گونه‌ای قرار دهید که واشر آب‌بندی زیر آن قرار بگیرد؛ سپس پمپ را با مهره محکم کنید.
در مرحله دوم، اتصال پمپ را باید به وسیله رابط دکمه فشاری (که بر روی مخزن توسط کارخانه نصب شده است) و از طریق حلقه بین رابط محور پمپ و دکمه فشاری، انجام دهید.
در مرحله آخر در نصب فلاش تانک روکار، لوله‌ها را از پایین به هم وصل کنید و پس از نصب زانویی های 25 درجه، مخزن را در زانویی جا بیندازید و محل بست روی مخزن را برای تنظیم درست سوراخ پیچ‌ها علامت گذاری کنید. سپس بست را از مخزن خارج کرده و به دیوار پیچ کنید. توجه داشته باشید که نحوه اتصال فلاش تانک به کاسه توالت را باید در مرحله کارگذاری سنگ توالت انجام دهید، چرا که بعد از نصب کاسه توالت دیگر امکان این اتصال وجود ندارد. حتما به این نکته، در زمان ترمیم و ساخت توالت حتماً توجه کنید. فروشگاه خونه ابزار ارائه دهنده باکیفیت‌ترین فلاش تانک مهر شما را نصب و ره‌اندازی آن‌ها شما را کمک می‌کنند.

نکات مهم در در نصب فلاش تانک روکار

  • لاستیک آب بندی بین لوله و توالت، نباید به گونه‌ای فیکس شود که راه خروج آب را ببندد. سعی کنید حداقل 3 سانتی متر فاصله بین آن را رعایت کنید تا نصب فلاش تانک به درستی انجام شود و در عملکرد آن اشکالی به وجود نیاید.
  • دهانه مخزن، دو بازوی تنظیم کننده، دارد که هر دو حتماً باید در محل خود نصب شوند.
  • ارتفاع نصب فلاش تانک روکار، معمولا دست خود افراد است ولی ارتفاع استاندارد آن همان 1.5 متر تا 1.8 متر از کف زمین می باشد.
  • فلوتر باید به صورت عمود بر محور مخزن نصب شود؛ دقت کنید که کج نصب نشود.

آموزش نصب فلاش تانک توکار

برای نصب فلاش تانک توکار علاوه‌بر مطالعه دقیق دفترچه راهنما می‌توانید با کمک هفت محله زیر شیوه نصب آن را به صورت دقیق یاد بگیرید.

  • در مرحله اول، قطعه استپ را که به شکل L است، به کاسه توالت متصل کنید تا مانع بسته شدن مسیر آب در کاسه توالت شود. تا زمان کامل شدن نصب فلاش تانک و اتصالات آن، درپوش قطعه را بر روی آن قرار دهید تا از ورود مواد زائد جلوگیری کند.
  • در مرحله دوم، لوله‌ها را به صورت دقیق و محکم به یکدیگر چفت و بست کنید.
  • در مرحله سوم، قطعه فلوتر را مطابق با جهت انشعاب در جای خود ببندید و از بیرون، مهره آن را محکم کنید.
  • در مرحله چهارم، از سوراخ روبروی فلوتر، طناب کششی و گره گیر آن را وارد کنید و آن را درون بست گیره‌ای قرار دهید. سپس مهره طناب کششی را داخل سوراخ جانبی  به گونه‌ای، فشار دهید و نصب کنید که جهت فلش آن به سمت بالا باشد.
  • در مرحله پنجم، از طریقه نصب فلاش تانک توکار، آن را با دقت و بدون دستکاری مهره کاسه‌ای زیر بدنه‌اش، منطبق بر لوله‌ها کنید و به اندازه 10 الی 25 میلی متر آن را به سمت پایین فشار دهید.
  • در مرحله ششم، بست پشتی را که از بالای مخزن فلاش تانک بیرون زده علامت گذاری کنید؛ سپس بست را جدا کرده و آن را بر روی محل علامت زده قرار دهید و جایگاه بسته شدن پیچ را بر روی دیوار سوراخ کاری کنید.
  • در مرحله هفتم، اکنون فلاش تانک را بر روی بست پشت به گونه‌ای قرار دهید که لوله داخل خروجی پمپ قرار گیرد.

کلام پایانی

استفاده از فلاش تانک مهر، برای سرویس‌های بهداشتی لازم و ضروری است و قدمت زیادی  برخوردار هستند. فلاش تانک‌های مرغوب و باکیفیت دوام و عمر بیشتری دارند اگر می‌خواهید از فلاش تانک مهر مرغوب استفاده کنید فروشگاه خونه ابزار بهترین انتخاب برای خرید آن‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *