مقالات

آیا از شرکت میراب خرید کنیم یا نه ؟

آیا از شرکت میراب خرید کنیم یا نه ؟

قصد داریم در سال 1400 نحوه فروش شرکت‌های تولیدکننده در حوزه لوازم بهداشتی ساختمانی و شیرآلات را بررسی کنیم و رایگان به اشتراک بگذاریم، تا مشتریان و همکاران در حوزه لوازم بهداشتی ساختمانی و شیرآلات بتوانند خریدی آگاهانه و لذت‌بخش را تجربه کنند.

این سری مقاله‌ها، صرفاً رایگان و جهت آگاهی مشتریان و بدون هیچ‌گونه قصد و نظری، در اختیار فروشندگان صنف لوازم بهداشتی ساختمان، قرار می‌گیرد . علت آن نیز، قول ما به مشتریان خود می‌باشد که صادقانه تمامی مسائل شرکت‌ها و نحوه فروش آنها را با مستندات آن، در اختیار همکاران عزیز و فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی، قرار دهیم.

در صورت نیاز؛ مستندات ، موجود هست و ارائه خواهد شد.

در این مقاله می‌خواهیم، برند شرکت توسعه صنعت میراب در سال 1400 و در سال‌های گذشته را بررسی کنیم و به سؤالات مشتریان و همکاران عزیزمان در حوزه لوازم بهداشتیخون ساختمانی و شیرآلات پاسخ دهیم.

شما نیز می‌توانید سؤالات خود را برای ما ارسال کنید؛ در حد توان و بضاعت سعی داریم پاسخگوی سؤالات شما عزیزان همراه در، سایت مرجع خونه ابزار باشیم.

این مقاله با نظرسنجی از مشتریان شرکت میراب و همکاران این حوزه به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

مزایای شرکت میراب:

بیشتر محصولات این شرکت، برگرفته از ایده‌های نو می‌باشد.

سر دوش‌های 15 سانت و 20 سانت بازشو پلاستیکی شرکت میراب با برند ایار، توانسته دغدغه مشتریان را برطرف کند. به علت رسوب آب در تهران و شهرستان‌ها مشتریان با این مسئله روبرو بودند که سر دوش‌ها بعد از مدتی به علت رسوب آب، دیگر قابل‌استفاده نبودند . سر دوش‌های بازشو این قابلیت را دارد که به‌سادگی باز می‌شود، تمیز شده، و مثل هنگام خرید شما، قابلیت استفاده را دارد.

علم دوش‌های متحرک با سر دوش های 15 سانت و 20 سانت بازشو با برند ایار نیز، به علت فلت (چهارگوش) بودن و چرخش 180 درجه از محصولات پرفروش این شرکت می‌باشد. از محصولات دیگر این شرکت؛ کفشوی های 10 سانت و 15 سانت زیره پلاستیک با درب استیل و درب آلومینیوم و کفشوی های خطی پلاستیکی، می‌باشد.

از دیگر مزایای این شرکت این است؛ که در صورت شکستن درب‌های کفشوی (کفشور) تا پایان عمر ساختمان، تعویض می‌شود.

تفاوت روند شرکت میراب در سال 1399 – 1398 و در سال جدید 1400 چه چیزی بوده است؟

آیا رضایت‌مندی مشتریان شرکت تفاوت کرده است؟

شرکت میرآب با استفاده از محصولات جدید در سال 1398- 1399 توانست سهم خوبی از بازار لوازم بهداشتی ساختمانی رو به خود اختصاص بدهد. این شرکت با رویکرد پخش مویرگی در استان تهران و شهرستان‌ها و استفاده از بازاریابی در این مناطق توانست محصولات خود را وارد فروشگاه‌های لوازم بهداشتی ساختمانی کند.

در سال‌های 1397 الی 1399 شرکت میراب با تعهداتی از قبیل ارائه محصولات جدید باقیمت مناسب و اینکه در صورت فروش اجناس و محصولات توسط بنکداران و فروشگاه‌ها و روئیت محصولات ؛ شرکت به فروشگاه‌هایی که اجناس میراب رادارند به‌صورت مستقیم ارائه محصول، نداشته باشد. از دیگر تعهدات شرکت این بود که در کلیه مناطق استان تهران و شهرستان‌ها، حدفاصل بین فروشگاه‌ها را رعایت کند.(2 فروشگاه نزدیک به هم، سفارش گیری انجام ندهد).

لازم به ذکر است که تمامی این تعهدات به‌صورت شفاهی و تلفنی گفته‌شده بود.

شرکت میراب، با رعایت این تعهدات و رعایت این اصول، در ابتدای کار ، توانست سهم بازار خوبی پیدا کند. کارشناسان بازاریابی شرکت نیز به صورت مستقیم، در فروشگاه‌ها و مناطقی که محصولات را روئیت نمی‌کردند، فروش داشتند.

با این طرح، هم بنکداران می‌توانستند این محصول را بفروشند و هم خود شرکت به‌صورت مستقیم، می‌توانست محصولات خود را عرضه کند و هیچ تداخلی ایجاد نمی‌شد.

ولی…

  • چه اتفاقی در اواخر سال 1399 و 1400 افتاد؟
  • چرا مشتریان شاکی شرکت زیاد شدند؟
  • چرا بنکداران لوازم بهداشتی ساختمانی در تهران و شهرستان‌ها، شاکی هستند؟
  • چرا حتی مشتریان فروشگاهی (خورده فروشی) آنها نیز شاکی شده‌اند؟

علل اعتراضات مشتریان رو باهم بررسی می‌کنیم:

1) عدم صداقت و عدم تعهد با مشتریان:

شرکت میراب به‌سادگی سراغ تمامی مشتریان می‌رود و بااینکه محصولات میراب را در فروشگاه،می‌بینند؛ بازهم به مشتری میگویند که می‌تواند از خود شرکت خرید کند. طبق تعهد شرکت، قرار بود در صورت مشاهده محصولات در هر فروشگاه (تهران – شهرستان)، شرکت به هیچ‌وجه خودش محصولات را عرضه نکند. ولی این کار، انجام نشد.

این مسئله در تهران و شهرستان باعث شکایت بسیار زیاد مشتریان شده است.

حتی در فروشگاه‌های کوچک هم این عدم رضایت دیده می‌شود؛ چرا که حتی 2 فروشگاه که نزدیک هم هستند، نیز دچار این مسئله با شرکت هستند چون‌که در ابتدا شرکت قول داده بود و تعهد داده بود که در یک منطقه، حدفاصل را رعایت کند و به 2 فروشگاه نزدیک به هم اجناس را به‌صورت مستقیم نفروشد و ارائه ندهد؛ ولی دیگر رعایت نمی‌شود. که متأسفانه با این کار، عدم صداقت خود را به مشتریان اعلام کرده است.

هیچ مسئولی، جوابی نیز به مشتریان نمی‌دهند.

2) عدم توجیه قیمت:

گرانی محصولات این شرکت نیز یکی از دلایل عدم رضایت مشتریان بوده است. با توجه به اینکه فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی، اجناس مشابه محصولات شرکت میراب را، باقیمت حداقل 30% تا 40% ارزان‌تر و با همان کیفیت را می‌توانند خرید کنند.

به‌عنوان‌مثال شلنگ توالت (آفتابه) شرکت میراب با پلاتور ( پرلاتور) ABS از قیمت شلنگ توالت با پلاتور ( پرلاتور) برنجی گران‌تر است.

وقتی از مدیران شرکت این سؤال پرسیده می‌شود:

پاسخ مدیران شرکت: به علت اینکه هزینه شرکت ما زیاد است، محصول برای ما گران تمام می‌شود به همین دلیل به نسبت همکاران دیگر، محصولات ما گران‌تر هست.

این پاسخ مدیران ارشد شرکت، غیرمنطقی است. شرکت‌ها وظیفه‌دارند هزینه‌های خودشان کنترل کنند نه اینکه قیمتشان را بالا عرضه کنند.

3) عدم تفاوت و تعهد در ارسال اجناس:

در ابتدای کار شرکت فقط اجناس را به‌صورت کارتن ارائه می‌داد ولی در اواخر سال 1399 این تعهد نیز انجام نپذیرفت و باعث اعتراض مشتریان شد ه است. شرکت حتی، 5 عدد از یک محصول (کارتن محصول 40 عددی) را به قیمت و درصد تخفیف 20% اعمال کرده و فاکتور می‌کنند . این کار باعث شده که مشتریان دیگر کارتن خرید نکنند و باعث افت فروش شرکت و بنکداران؛ نیز می‌شود.

4) کفشوی های درب آلومینیوم برند میراب، در مجاورت با آب، اکسید می‌شود و رنگ آن، سیاه و شبیه به کفشوی های چدنی می‌شود. بااینکه قیمت آن به نسبت کفشوی های درب استیل گران‌تر است ولی این مدل کفشوی ها این مسئله را دارد.

درصورتی‌که مدیران محترم شرکت میراب توضیحاتی جهت پاسخ به اعتراضات مشتریان دارند حتماً برای ما ارسال کنند تا در سایت خونه ابزار به اطلاع مشتریان برسانیم.

سیاست اصلی فروش شرکت میراب به گفته مدیران ارشد آنها از ابتدا، فروش به‌صورت مویرگی بوده است. فروش مویرگی توصیه بیشتر اساتید حوزه مدیریت توسعه (NBA) به شرکت‌های مختلف است و ما نیز بر همین باور هستیم. درصورتی‌که شفاف و با رعایت تعهدات به مشتریان باشد، بسیار برای شرکت‌ها مفید خواهد بود.

آسوده‌خاطر و با آگاهی خرید کنید.

آرزوی موفقیت، برای تمامی شرکت‌های ایرانی راداریم.

با مقاله‌های رایگان در مورد نحوه فروش، شرکت‌های لوازم بهداشتی ساختمانی و شیرآلات با ما همراه باشید.

حسین دلخوش

کارشناس فروش و بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *